Marlies & Mayonne @ South-East Asia!

Singapore - Sling & Sightseeing

Singapore. De schoonste stad ter wereld. Het shoppingparadijs voor elke vrouw. De duurste stad in Zuid-Oost Azie. Opgepakt worden omdat je kauwgom op de straat gooit. Oftewel de verwachtingen waren groots. Vanuit Melake gingen we twee daagjes, 1 nachtje naar deze wereldstad. We werden met de bus afgezet bij een busstation in the middle of nowhere, naast een bank die geen buitenlandse passsen accepteerde, zonder kaart of lonely planet, het begon dus goed! Na de eerste obstakels overwonnen te hebben, gingen we op zoek naar een hostel in Little India. Blijkbaar is dat vrij lastig, hostels genoeg, maar allemaal even vol of veel te duur. Na een paar keer te horen te hebben gekrwegen dat ze nog maar 1 bed hadden, besloten we de nacht voor Valentijnsdag voor het eerst sinds het begin van onze reis apart te gaan slapen.

Toen we eenmaal gesettled waren zijn we lekker de stad in gegaan. We zijn gelopen langs allerlei historische gebouwen, China Town in en weer uit, en geeindigt in de ‘haven', waar we heerlijk gegeten hebben aan het waterfront. Dit waterfront is ook de plaats te zijn voor de vele expats die hier in Singapore wonen, en na het werk nog even een biertje gaan drinken om stoom af te blazen. Blauw blijkt de modekleur in Singapore te zijn, want zonder blauw overhemd hoor je er echt niet bij tussen al deze bralballen :)

Na het eten gingen we opweg naar het chique Raffles Hotel. Onderweg stuitte we nog op een gigantisch festival ter ere van het Chinees Nieuwjaar, met vele eetstalletjes, marktkraampjes en vooral heel veel lichtjes. We zijn erachter gekomen dat het jaar van de Rat, voor ons, Ossen (Chinees sterrenbeeld) vooral een goed jaar wordt op carrieregebied maar dat we het financieel niet heel breed gaan hebben. Helaas! Na een uurtje te hebben geslenterd, gingen we door naar het Raffles Hotel.

Sir Stamford Raffles is de grondlegger van het moderne Singapore. Het hotel dat in zijn naam is gebouwd vierde zijn hoogtij dagen voor de oorlog, was in de zeventiger jaren gedegradeerd tot een backpackers hostel en is sinds een jaar of 15 weer in z'n oude glorie hersteld, met de daarbij horende prijzen. Dit is ook de plaats waar je volgens de kenners (lees: Lonely Planet) een Singapore Sling moet drinken. Deze heerlijke cocktail, smaakt schijnbaar een stuk beter als je hem drinkt in de tuin het Raffles. En gelijk hadden ze!

De volgende dag zijn we begonnen op Orchard Road, de beste en meest veelzijdige winkelstraat ter wereld. De straat is 2,5 kilometer lang, en driekwart van de gebouwen aan deze straat zijn winkelcentra. Het is jammer dat Singapore met ons budget veel te duur is om te winkelen, maar anders... Na ons vergaapt te hebben aan de veel te mooie winkels, zijn we naar de botanische tuin en orchideeen tuin gegaan. Daar hebben we de rest van de middag rondgelopen langs de mooiste bloemen en planten en heerlijk in het park gezeten. En toen was het alweer tijd om terug te gaan naar Melaka.

Liefs,
Marlies & Mayonne

Reacties

Reacties

Erik

Even een huiskamervraag hoor: wat zit er allemaal in een Singapore Sling?

Marlies

Nou daar komt hij hoor:

30 ml Gin
15 ml Heering kersenlikeur
120 ml Ananassap
15 Limesap
7,5 ml Cointreau
7,5 ml Dom Benedictine
10 ml Grenadine
en dat dan gemixed en gegarneerd met een schijfje ananas en een kers..

Deze cocktail is dus bedacht in het Raffles Hotel, door Mr. Ngiam Tong Boon. En wij hebben hem gedronken!

xx

Tjits

Hoi meiden, wat een heerlijke cocktail en prachtige reisverhalen weer.
Ik ben ook een os, ben benieuwd!
xx

Oma Binkhorst

Goeden morgen Marlies en Mayonne,
Jullie reisverhalen gelezen en ik denk dat jullie een super tijd hebben.
Wat brallers zijn vermoed ik wel, vast klierkerels. Of is het een Oosters hapje?
Het recept van de cocktail heb ik ook overgenomen
Is dat wat voor een zwoele zomeravond?
Liefs en nog veel plezier,
Oma Corneel.

Daan

Eey M&M,

Ik heb vandaag uitgebreid jullie verhalen gelezen. Heel relaxed. Ik was even verzonken in een warm Azie. Leuk om te lezen. Erg mooie foto's ook. Heb nog veel plezier en schrijf nog veel mooie verhalen!

Liefs x Daan

Ursula

Heeeeey lieve schat van me!!
het spijt me echt dat ik geen berichtjes heb geplaatst!! en dat meen ik en daar is ook geen excuus voor! maar ik snap echt de ballen van die site en hoop dus dat dit berichtje goed aan komt!

nou meid ik heb echt al veel verhaaltjes gelezen, en vind het echt indrukwekkend wat daar allemaal afspeeld..maar wel vet leuk! naja hoe het met je gaat hoef ik dan eigenlijk niet te vragen want dat kan ik ook gewoon lezen!! maar toch hoe is het met je?
met mij gaat het allemaal z'n gangetje..met me ups en downs! en nu heb ik een down hahah!
je hebt het een en ander al van daphne gehoord hoorde ik?!!! hahah nou als je terug bent vertel ik alles in geuren en kleuren!!
meid ik beloof dat ik snel weer een berichtje achterlaat!!! have fun!! en spreek je snel!! xxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxx ursie!

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!