Marlies & Mayonne @ South-East Asia!

Bangkok - THE END... en ze leefden nog lang en gelukkig!

Na een heerlijke week op het zonovergoten Pulau Tioman in Maleisie zijn de laatste dagen in Bangkok en van onze reis nu echt aagebroken. De nachtjes in Azie zijn al op twee vingers te tellen en de agenda's in Nederland beginnen alweer aardig vol te raken. We gaan bijna naar huis! De komende dagen besteden we aan het doen van de laatste (ozo goedkope) aankopen en verwennen we onszelf nog even extramet spa-behandelingen en lekker eten, want straks in Nederland moet er weer hard gewerkt en gestudeerd worden!

Na 6 maanden kunnen we terugkijken op een geweldige reis; een korte samenvatting:

In 182 dagen hebben we...

• 7 landen bezocht en zijn we 16 keereen grens over gestoken;
  • In 80 verschillende bedden geslapen, waarvan 4 op de boot, 5 in de trein (Mayo, Marlies maar 3), 4 in de bus, 1 in een tentje op het strand en 1 in de jungle;
  • Maar 5 nachten niet in dezelfde ruimte geslapen;
  • Heel goedkoop geslapen (1,35 Euro voor 2 personen) en redelijk duur (30 Euro voor 2 personen);
  • In 6 talen 'Hallo!' en 'Dankjewel' leren zeggen;
  • 12 DVD's vol met foto's gemaakt (ong. 15.000 foto's; het is wat veel, maar ach..);
  • Totaal 82 boeken gelezen;
  • 15 duiken gemaakt;
  • Genoten van alle lokale specialiteiten, en hebben deze ook zelf leren makentijdens 5 kookcurcussen... maar konden we af en toe geen rijst meer zien en hebben we 5 keer troost gezocht bij McDonalds!;
  • Ook 20 flessen lokale rum/whiskey gedronken (wel gedeeld met anderen hoor!), allemaal in het kader van de integratie :).

Tijdens de reis is ons gelukkig niets ernstig overkomen, zijn we niet overvallen, niet neergestort, niet van de scooter gevallen, en niet ernstig ziek geweest.

Maar zijn/hebben we wel ...

• Gebeten door 4 verschillende diersoorten (muggen, bloedzuigers, bedbugs en .. tijgers! );
  • 2 keer een bezoek gebracht aan de dokter (beiden keren voor Marlies en haar huid die erg slecht op beten reageerden);
  • 2 antibiotica-kuurtjes en allebei 90 malariapillen geslikt;
  • 3 keer de telefoon kwijtgeraakt (niet gestolen), en hebben we hem jammer genioeg maar 2 keer terug gevonden (mailen jullie je nummer nog even? :) ).

Al met al was het dus een fantastische reis, waar nog vaak aan zullen terug denken!

We willen vanaf deze plek ook iedereen bedanken die trouw onze verhalen heeft gelezen en af en toe een berichtje heeft gestuurd! Het was superleuk om elke keer weer jullie reacties te lezen. Natuurlijk ook bedankt voor alle lieve mailtjes en smsjes! Verder willen we Ria en Marcel een beetje extra bedanken voor alle fotoruimte die ze ons cadeau hebben gedaan!

Terima kasih; Cam on; Ar kun; Khawp jai; Khawp khun kha!

Wij gaan nu nog even genieten van onze laatste dagen! Tot heel snel!

Liefs,

Marlies & Mayo

Ps. We vliegen dinsdag 8 juli 's morgens van Bangkok naar Helsinki (of all places) en landen dezelfde avond nog om 21.40 uur in Amsterdam (vluchtnummer: AY0847)

Cor en Daphne

Lieve Mayo en Marlies

pff...het zit er alweer op voor jullie....jullie bedankt voor alle ontzettend leuke en boeiende reisverhalen.
Wat een ervaring!!
Helaas kunnen we dinsdagavond niet op schiphol staan..maar...denk dat jullie op dat moment aan aandacht niet tekort zullen komen.
We zien je gauw nog even deze week....

Nou dikke xxx van ons ...en geniet van je laatste dagen.

Tot snel!!!

Marike

He meiden, zie er naar uit om jullie weer te zien! Ik zal er waarschijnlijk niet bij zijn op het vliegveld aangezien ik de dag erna een nogal belangrijk tentamen heb. Maar donderdag kunnen jullie op me rekenen, maar ook dan ben ik er niet tot in de kleine uurtjes want ook vrijdag heb ik tentamen om 9 uur. Ja meiden het leven is zwaar, jullie zullen het zo zelf ook weer moeten ondervinden... Geniet nog heeeel even van al het moois. Tot snel dikke kus

Peter en Corrie

Wij wensen jullie een behouden terugreis en fijn je weer te zien/spreken.

Eline

Goede reis terug!!!!!!!
Ik heb alle verhalen gelezen, erg leuk!

Groetjes Eline

André en Ellen Steensma

Wat een belevenis!! En wat een verhalen!
We spreken elkaar de 12e.
X

Marcel

...een prachtige reis...
om nooit te vergeten.

Bedankt voor jullie mooie en boeiende verhalen.

jolette

goeie reis naar huis. Bij mij ging het lichaam met het vliegtuig maar de geest met paard! dus neem je tijd om goed 'thuis' te komen.
dag! Jolette

Betty

Goede en veilige reis terug naar huis. Bedankt voor de mooie en gezellige reisverhalen. Ik heb ervan genoten en ook van de mooie foto's. Het was super voor jullie en het zal wel weer even wennen zijn in ons kikkerlandje. Maar hier is het ook zo mooi. Groetjes Betty

Adinda

Wat is het toch snel gegaan! Heb genoten van jullie foto's & berichtjes!

groetjes uit een zonovergoten Taize (zuid-Frankrijk)

Cor

Hey Marlies en Mayonne!

Ik weet niet of jullie dit nog lezen, maar ik dacht laat ik het nog ff proberen!

Ik en een vriend gaan in november voor een half jaar reizen naar Zuid-oost azie. Nu zitten we in de voorbereiding / voorpret fasen. Tijdens het zoeken op internet kwam ik op jullie site. Toevallig dat we precies dezelfde tijd en landen willen bezoeken als die van jullie.

Heb dus met plezier jullie blog gelezen. En al veel van "geleerd".

Maar nu is mijn vraag, hebben jullie nog wat tips ( praktisch / budget etc. ) voor ons? Wij zijn nog maar amateur backpackers ;-)

Je kan me me mailen op :
c_de_mooy [at] hotmail [punt] com

Alvast bedankt!!!

Groetjes Cor

Karin van Alen

Is je achternaam molenaar marlies?