Marlies & Mayonne @ South-East Asia!

Vang Vieng & Luang Prabang - Friends & Food

Alweer ruim een week geleden kwamen we aan in Vang Vieng, een plaatsje in de bergen wat bekend staat om het tuben: in een opgeblazen tractorbinnenband de rivier afdrijven. Helaas is in Laos het regenseizoen begonnen en was het hier dat we er voor het eerst echt last van hadden. Door de ligging tussen de bergen bleven de regenwolken hangen en werd de constante miezerregen af en toe afgewisseld door een stevige stortbui. Gelukkig staat Vang Vieng ook bekend om haar zogenaamde ‘Friends-bars': inderdaad, barren waar je de hele dag non stop het ene seizoen Friends na het andere kan kijken. Omdat we door het deprimerende weer zelf ook in een soort reisdip zaten hebben we onze tijd vooral doorgebracht in een van deze barren in een totaal lethargische staat, af en toe de aandacht verplaatsend van de tv naar de menukaart voor de bestelling van een hapje of drankje... Op dag 2 tussen de buien door toch het tuben een kans gegeven, maar waar iedereen vooral heel veel lol had in de vele barren langs de route hadden wij het vooral koud. Al met al waren onze dagen in Vang Vieng wel relaxed, maar duidelijk even een reisdipje; even geen zin in activiteiten, bezienswaardigheden en nieuwe mensen.

Na 3 dagen besloten we dat het tijd was verder te reizen naar Luang Prabang in het noorden van Laos. Hier is het weer gelukkig een stuk beter! Luang Prabang is een schattig stadje met veel oude franse ‘shophouses', een aantal bijzondere tempels en een leuke avondmarkt. De eerste dag hebben we de ‘stadswandeling' uit de Lonely PLanet gedaan die ons leidde door het oude centrum, langs de tempels en de rivier. ‘s Avonds besloten we de avondmarkt onveilig te gaan maken en gaven we een klein fortuin uit aan souvenirs waarvan het nut van enkele twijfelachtig is... Daarna nog even de halve finale tennis tussen Federer en Monfils gekeken in een café'tje in de hoofdstaat. In veel plaatsen in Laos geldt een avondklok en gaan alle café's om half 11 dicht zodat iedereen om 11 uur van de straat is, echt bizar!

De volgende ochtend hadden we weer eens een kookcursus ingepland. Hier leerden we weer een aantal overheerlijke Laotiaanse gerechten klaarmaken waarvan we de meeste waarschijnlijk thuis niet zullen kunnen reproduceren, want waar haal je al die rare producten en keukengerij vandaan (buffalovlees, sticky-rice-stoom-mand?!). Al met al weer veel geleerd over de Laotiaanse cultuur: zo moet je altijd wat sticky rijst in het mandje laten zitten na het eten, anders brengt het ongeluk.

Voor vandaag hebben we een relaxdagje ingepland en gaan we zo een lekkere massage halen, met het vooruitzicht dat we morgen en overmorgen op een afgeladen, oncomfortabele boot gaan doorbrengen. Ook is Marlies natuurlijk morgen jarig en beginnen de festiviteiten rond deze gebeurtenis voor ons vanacht om kwart voor 2 (!) als Nederland tegen Italië speelt...

Nog even een praktische mededeling: helaas zijn we een paar dagen geleden de telefoon verloren en is het Laotiaanse nummer dus niet meer bereikbaar (althans, ons kun je er niet meer op bereiken, misschien de gelukkige vinder...) Dus de vele gerplande smsjes en telefoontjes voor Marlies haar verjaardag, moeten helaas via internet :)

Liefs,

Marlies & Mayo

Aiz

Hee lieverds, wazzup?? had ik al opgezocht hoeveel uur later het bij jullie is vanuit hier is telefoontje weg.... Dus dan via deze weg VAN HARTE GEFELICITEERD!!! Maak er een super mooie dag van daar aan de andere kant van de wereld!!! Vandaag moet ik helaas afscheid nemen van het mooie Ecuador, maar kijk erg uit je over een maandje weer te zien en lekker spelletjes te spelen :)
Geniet van je laatste maandje gappie!!
Kuz Aiz

Tjits

Hoi lieve Marlies, Van harte gefeliciteerd met je verjaardag!! Ik hoop dat je een fijne dag hebt, leuk begonnen zeker met die fantastische voetbalwedstrijd. Jammer dat we elkaar misschien vandaag niet kunnen spreken, maar gisteren ben je al toegezongen door Paulien en mij, dus denk daar dan nog maar even aan. Ik ga wel vandaag een mooie bos Pioenrozen kopen want dat hoort bij jouw verjaardag toch? Lieverd een dikke kus van je st(l)iefmoeder.

Martine

Lang zal ze leven lang zal ze leven lang zal ze leven in de gloria in de gloria in de gloria hieperdepiep hoera hieperdepiep hoera hieperdepiep hoera!!!!!!

Een dikke verjaardagskus van Martine, Jos, Gijs en Marie

marike

He lies, van harte gefeliciteerd met je verjaardag. Het zal vast een onvergetelijke verjaardag zijn aan de andere kant van de wereld. Ik drink vanavond een biertje op je! kus

Daan

Hey lieve Marlies,

Heel erg gefeliciteerd met je verjaardag! Maak er een mooie dag van.

Liefs Daan

Marcel

Hi Marlies, van harte gefeliciteerd en nog vele verhalen.
't Is wel een onwijze relaxvakantie ... kom je ooit nog tot werken of blijf je daar? Lijkt mij niets mis mee overigens.

Plezier, en denk aan je lever.

Groeten, Marcel

Andries

Lieverds!

Wat een mooie verhalen allemaal weer, echt goed te horen dat jullie je zo vermaken!

Handig te weten dat smsjes niet meer aankomen...-) Dus dan maar geheel tegen mijn principes (uhmm) in via het openbare internet:

Lieve Mar, van harte gefeliciteerd!!! Nog maar vele jaren, waarin ik je nog maar vaak mag zien!!! Ik mis je en een hele dikke x

Liefs An

Constantijn

Hey Hey,
Hey marlies ik kreeg een mailtje terug vanaf jouw hotmail?? Dus dan maar in je reislog een inmiddels late felicitatie!

Tot over een klein maadje!
xx
Con