Marlies & Mayonne @ South-East Asia!

Bangkok - De eerste dagen

Schiphol: na een kort maar hevig afscheid van familie en andere belangstellenden zijn we nog niet goed en wel door de douane als het eerste probleem zich aanbied: Marlies is haar creditcard vergeten! Na een kort spoedberaad met de papa van Marlies blijkt dat er nog genoeg tijd te zijn om de creditcard op te halen. Na een minuut of 20 staat de papa van Marlies achter de douane. Hij legt het probleem uit, maar 'u kunt niet zomaar dingen gaan uitwisselen'. Na een zinloze discussie gooit de papa de creditcard gewoon door het douanepoortje naar binnen waarop wij de sprint richting gate D-heel-ver-weg in konden zetten.

Na een lange doch vrij ontspannen vlucht zijn we gistermiddag geland in Bangkok. Toen we het vliegveld uitkwamen werden we gevangen door de hitte die ons de komende 6 maanden niet meer los gaat laten... Na een lange taxi rit bij het hostel te zijn aangekomen konden we eindelijk warmewinterkleding omwisselen voor een short, shirt en slippers. Onze kamer is een hok van 2 bij 1,5 meter met daarin een stapelbed met als matras een plank met een laagje stof eroverheen en aan het plafond een fan die de hitte dus door de kamer circuleerd... Al met al toch goed geslapen en (nog) geen last van een jetlag. We waren vanochtend gewoon netjes om 9 uur wakker.

Vanmorgen na een koude douche en ontbijt van vers fruit de stad in gegaan. Het plan was om naar Wat Po en het Koninklijk Paleis te gaan, maar toen we geïntereseerd naar een van de vele tempels die de stad rijk is stonden te kijken werden we aangesproken door een Thai. Hij vertelde dat de zus van de koning vorige week is overleden. De koninklijke familie staat hier heel hoog in het aanzien; er hangen overal levensgrote foto´s van de koning en er wordt geen kwaad woord over hem gezegd. De man wees ons erop dat alle tempels in Thailand de komende 90 dagen voor toeristen zijn gesloten omdat er ceremonies en gebeden plaats zullen vinden voor de overleden prinses. Daar zijn we dus mooi klaar mee! Dat moet ze in Nederland eens proberen als prinses Margriet overlijdt, haha.. Gelukkig komen we meerdere keren terug in Thailand dus we krijgen nog kansen genoeg.

Vanmiddag in een tuktuk de hele stad doorgescheurd; niet overdreven, die gasten rijden echt als debielen maar die aanpak blijkt te werken! De straten stinken naar uitlaatgassen, maar de steegjes geuren naar gebraden vlees en kruiden afkomstig van de vele eetstalletjes in de straat. Bangkok is net een groot dorp waar je ongeveer alles op straat kunt kopen, van motorblokken tot uitgeholde kokosnoten. Zondagavond laten we Bangkok alweer achter ons (voorlopig) en nemen we de nachttrein naar Pukhet om vanuit daar een duiktrip te regelen en om compleet te ontstressen natuurlijk! Wordt vervolgd!

Ons Thaise telefoonummer: +66816220206

Jullie kunnen ons goedkoopblijven smsen op ons Nederlandse nummer (zie vorig bericht). Wanneer je wilt bellen kan dit goedkopen via de website www.teledump.nl. Het tijdsverschil met Nederland is +6 uur.

Liefs,

Marlies & Mayo

Caar U.

HEERLIJK.. 35 graden en met allemaal zwetende mannen om je heen die graag curry eten.. Ik ben jaloers! Hier zijn de papers ingeleverd en begint het ontstressen met het schoonmaken van de badkamer :) Lieve travelbabes geniet lekker van de malle Thai-en en maak mooie foto's met je onderwaterbehuizing in Phuket! Was de foto-douchetest nog geslaagd, heb je lichaamsdelen op de foto gezet die het daglicht anders niet zien? Oh.. sorry! Anywayz.. genietse en ik kijk uit naar jullie volgende berichtje..

liefs Caar

ps: Nu jullie niet meer in NL zijn, is het nog geen reden om meteen slechts Nederlands toe te passen.. Wordt vervolgD! :) klein puntje ter verbetering :) X!

Erik

Een dag dag en nu al een berichtje + foto's... ziet er allemaal gaaf uit! Op naar de visbarbecue's in Phuket!

x

PS. Marlies, ik heb je sms'je wel ontvangen, maar na nu na een uur nog geen ontvangstbericht.

thijsbeer

He Slies,

Sorry dat ik je niet meer gedag heb kunnen zeggen. Had gehoopt wel te komen naar de borrel maar lag ziek in me bedje. Nou hoop dat jullie het erg naar je zin hebben.
En laat je niet teveel door de armoede in Bangkok van de wijs brengen. Dat gebeurde bij mij wel. En Thailand is zoveel meer dan dat.

Emma

Hee lieve marlies,
Jammer genoeg kon ik vrijdag niet meer langs komen om je super veel plezier te wensen met mayonne op jullie ontzettend gave trip.
Koh Pahgnan is ook een aanrader, op t strand van noi beach ofzo (in ieder geval aan de oostkust) de bugalow's heten starhut, echt heerlijk daar, bijna niemand om je heen.
Zo dames ga maar lekker genieten, alsof elke dag het laatse mooie is wat je gaat zien, dan komt het zeker goed. En hou ons allemaal vooral op de hoogte van jullie belevenissen!
Liefs Emma

Sandra

Heee Marliesje!
Hier regent het de hele dag.. maar jij bent zeker over een weekje al donkerbruin!
Echt mooie foto's trouwens. Jullie hoofden zitten vast al vol met nieuwe leuke indrukken :).
Liefs,
Sandra

Linda

He meiden!

Willen jullie niet zulke mooie zinnen gebruiken in jullie reisverhalen? Ik word er helemaal jaloers van! Maar... dat was misschien ook wel de bedoeling! :-)

Dus toch ontbijt met fruit! Super lekker!
Hier regen, kou en zieke mensen, dus geniet er maar van, in het warme, zonnige Azie!!

Liefs, Linda

Tjits en Harry

Ha, lekker warm daar! Hier regent het en Paulien is ziek, maar haar verjaardag a.s. zondag gaat wel door hoor..
Klinkt lekker jullie reisverhaal tot nu toe, er volgt natuurlijk nog veel meer... Liefs van ons.

jolette

hoi Marlies,
tjonge, creditcard vergeten... ach, ik weet nog dat ik 'n x mijn ticket was verloren op Heathrow, op weg naar Kenya... maar alles komt altijd weer op zijn (of andere) pootjes terecht! Geniet er van!
dag! Jolette

Ly Tam van Kemenade

Hallo Marlies,
Fijn te weten dat jij op de bestemming goed aangekomen bent. Hans en ik wensen je en je vriendin een heel fijne tijd in Azie. Geniet maar van de omgeving en het mooie weer. De groeten van ons. Ly Tam.

Laurine

Lieve dames, wat leuk om berichtje vanuit Thailand te krijgen! Door mn eigen avontuur was ik even vergeten dat jullie er nu al zitten (en sorry marlies, kwam ik er ook niet aan toe een foto te sturen naar Eric, aangezien ik die niet had op mn laptop hier!) Kan niet zeggen dat ik jaloers ben, want zit zelf ook prima haha, maar weet hoe n toptijd jullie gaan krijgen! Weten jullie zeker dat de tempels dicht zijn?? Mijn ervaring is namelijk dat ze dat altijd zeggen maar dat dan gewoon niet waar is hahaha! Maar goed, 90 dagen zou wel n extreem geval van overdrijving zijn dan! Lekker dat jullie meteen richting strand gaan, even relaxen na t drukke Bangkok!
Dames, geniet lekker en hou iedereen op de hoogte!
Liefs Laurine

Aiz

Damn klinkt allemaal zeer chillie billie :) heerlijk die warmte aight!!! al van dat lekker vlees uit zon een straatje gebrpobeerd ;) veel pleizer met de duiktrip dat gaat vast zen zeker lukken!! en slaap ze in de trein.....

Pepijn

Ik ben jaloers! Ik heb de verkeerde reis gebooked geloof ik want jullie hebben wel zon. maar wat een leuk verhaal en wat een mooie fotos van een mooi land! wat zijn andere culturen en mensen toch leuk he :)
in Shanghai regent het vandaag, maar gelukkig vlieg ik vandaag ook weer door naar Lijiang! Dan zijn we relatief trouwens best dichtbij (1000km ofzo)! Ik zit maar een klein stukje boven jullie google kaartje hierboven. (ongeveer tussen cheng'du en kunming). alleen is het bij mij dan rond het vriespunt...
nog heel erg veel plezier, geniet ervan, en ik zal proberen om jullie niet meer smsjes te gaan sturen als ik dronken ben...
liefs.

niels

ga ook naar de similan eilanden om te duikken en surin eilanden om te snorkelen licht vlakbij phuket voor meer tips mail me.

kus niels

jolette

Hoi Marlies,
pingpongshows...?
Enne, de hele avond spelletjes spelen? pimpampet of zo? Die oplichttrucs zijn leuk, ik ken ze erg goed...
dag! Jolette

Sieger

Hey Mayo en Marlies natuurlijk!

Heel veel plezier daar in Thailand en ik kijk uit naar jullie volgende mail!
groet uit friesland :P

Karin

Goedkoop bellen naar het buitenland kijk eens op http://www.Hallobuitenland.nl succes Karin