Marlies & Mayonne @ South-East Asia!

Khao Lak - Chillen in een bungalow

Voordat we gingen duiken hadden we nog geen idee waar we daarna naartoe zouden gaan. Op de boot hebben onder andere Kristian een Zweed, die in London werkt, ontmoet. Hij had voor de nachten na de trip op aanraden van vrienden een bungalow geboekt iets ten zuiden van Khao Lak in een in een soort van budget resort. Wij vonden dit wel goed klinken, en hebben met hem een taxi richting Khao Lak genomen.

Bij aankomst werden blij verrast door de relaxte en prachtige omgeving en de supermooie kleine bungalows met zeezicht. We konden maar één nachtje blijven, maar een Thais gezin had op 10 minuten loopafstand net ook een bungalowpark geopend waar we waarschijnlijk de volgende dag wel konden blijven. Na onze spullen te hebben gedropt en de bungalow te hebben bewonderd zijn we met Kristian Khao Lak in gegaan.

Khao Lak is een heel klein dorpje met eigelijk één grote weg, waaraan vele klein restaurantjes, souvenirswinkeltjes, reisbureautjes, massagesalons, barretjes en diveshops zitten. Khao Lak is in 2004 hevig getroffen door de tsunami, en is hier qua toerisme eigenlijk nog steeds niet bovenop gekomen. Voor alle kleine ondernemers is dit een ramp, maar voor ons maakt het het een stuk relaxter, daar er niet meer toeristen dan Thaise mensen rondlopen en de sfeer echt heel gezellig is. 's Avonds eerst lekker gegeten, een thaise massage genomen en in de supermarkt rum en cola gehaald. Terug bij de bungalows hebben met ze drieen lekker buiten op ons balkonnetje met zeezicht muziek geluisterd, gekletst en gedronken. Om half 3, was de fles leeg en wij voldaan ( lees: redelijk dronken) en zijn we heerlijk gaan slapen.

De volgende dag lekker uitgeslapen en ons richting het verlaten strand van het resort begeven, daar een soort van huisje gehuurd voor 2 euro, en lekker in de schaduw gelezen en muziek geluisterd, bij het strand barretje lekker koud water een sapjes gehaald en om een uurtje of 3 heerlijk geluched met fried rice en prawns. We begonnen ons te realiseren dat dit pas leven is, echt heerlijk! Mayonne had wat last van haar maag dus die is 's avonds thuis gebleven, terwijl Marlies met Kristian nog even Khao Lak in is gegaan om te eten.

Vandaag zijn we Khao Lak in gegaan. Morgen gaan we richting Koh Lanta een eiland ten zuidwesten van Phuket. Morgen worden we om 8 uur opgehaald en tegen het eind van de middag zouden we dan op Koh Lanta moeten zijn voor nog meer zon, zee en strand!

Liefs,

Mayonne en Marlies

Aiz

Gappies, jullie zijn goed aant chillen daar he, rum, duiken, massages, strand... klinkt erg mooi!!!!! En jullie kunnen dus nu samen het onderwaterleven bekijken, genius :)
doe strand zon en zee de groetjes van me want hier, brrrrrrr (loop met poncho aan:))

Esther

Heee Mayo,

Ik lees jouw verhalen ook hoor! Ik wil ook weer zon, maar volgens mij gaan we die wel krijgen nog in Uruguay.
Wat super cool dat je je duibrevet hebt! Veel nemo fotos maken he!
Heel veel plezier verder nog en ik wil btw over een tijdje een mail met alle zaken die niet op deze website gezet worden ;)

Kusje Es

niels

oja khoa sok is ook een aanrader. boek daar een jungle tocht en ga naar het meer. HEt is het oudste regenwoud van de wereld en het meer is adembenemend.
en de dieren die je daar ziet zijn nog mooier

Erik

Haha te mooi, nemo is ook al gespot... Mayo, relaxed van je Padi, gefeliciteerd!!!

*the perfect life*

Emma

Heerlijk om te lezen dat jullie zo aan het genieten zijn. Ik zeg, geniet nog even door. Liefs Emma

Marcel

Hi Marlies,
Mooie verhalen, je maakt een hoop mee zo. Niet te geloven dat je pas ruim een week weg bent ...
Heel veel plezier en geniet er van.
Groeten, Marcel

Hoi Marlies

Wat een verhalen op de blog!
Ik kan het allemaal even niet bijhouden ivm het zelf heel hard bezig zijn met zon, zee of rivier en strand.
Ik ben al weer bijna thuis en blijf jullie volgen
Veel liefs uit Argentinie,
Eva

melitta

WOW!!!!!
gaaf hoor, al zoveel gedaan en nog maar net weg, dat beloofd wat voor de komende maanden!
Ook ik wens jullie veel genieten toe.
Doeii
Melitta

Betty

Hoi Mayonne,
Gefeliciteerd met je padi, zo snel. Ook ik heb een proefduik in Curacao gemaakt en vond het echt fantastisch en heb diezelfde vrijheid onder water gevoeld. Herkenbaar dus. Mooie foto's,leuke verhalen, ik geniet ervan en krijg zin in de vakantie, denk aan Curacao. Groetjes Betty Soest

Carin Philogene van Alen

Hallo Marlies, heet jij b]van je achternaam Molenaar?
Wij fietsten altijd samen naar de MAVO..lijkt mijnleuk je weer eens te zien.

mail mij dan voor een reactie naar c.philogene@hotmail.com

groetjes Carin

danielle

Hoi!

Ik ben even aan het google'en op khao lak en kwam bij jullie verhaal uit. Wij vertrekken volgende week zondag naar Thailand. Ik ben reuze benieuwd waar ik jullie bungalow kan vinden. Het klinkt namelijk heel goed! Heb je nog een naam en/of adres?
Je mailen naar daniellehuiden@gmail.com.

We zijn benieuwd!
Daniëlle